
​​Wat kan kinderpraktijk Twistering voor jullie betekenen?
Kinderpraktijk Twistering biedt een Holistische begeleiding aan kinderen met onbegrepen gedrag op school. De begeleiding richt zich naast het kind ook op jullie als ouders en de leerkracht.
Alleen samen lukt het om het kind beter te begrijpen en te helpen in zijn ontwikkeling.
​
Herken jij bij jouw kind:
- onverklaarbare buik/ hoofdpijn;
-
- snel huilen;
- woedeaanvallen;
- driftbuien;
- veel energie;
- stil, terug getrokken;
- faalangst, verminderd zelfvertrouwen;
- lastig vriendjes maken;
- niet tot rust kan komen.
​
En lukt het jullie of de leerkracht niet om er achter te komen waar het, steeds terugkerende, gedrag vandaan komt?
​
Kinderpraktijk Twistering begeleid kinderen tussen de 4 en 10 jaar, die zich op school niet fijn voelen. Kinderen waarbij het op het school (even) niet lukt om aan het schoolsysteem te wennen, die overweldigt raken door de hoeveelheid prikkels, die door hun ontwikkelingsvoorsprong het liefst de hele dag willen leren en moeilijk tot spel komen, waarvoor je als ouder meerdere keren op school wordt gevraagd omdat het gedrag van jouw kind anders is dan dat van klasgenootjes terwijl het thuis allemaal goed loopt, veel woede thuis laat zien na een schooldag terwijl school alleen maar aangeeft dat ze ervan jouw kind wel een klas vol van wil hebben of lukt jouw kind niet om schoolvaardigheden onder de knie te krijgen?
​
​Wacht dan niet langer en neem contact op! Hoe sneller de begeleiding gestart kan worden, hoe sneller jouw kind met een brede glimlach het schoolplein oploopt!
​
​
​​Mocht je niet op zoek zijn naar antwoorden op het gedrag van jouw eigen kind, maar zoekt naar handvatten voor op school of de BSO. Check dan hier.
​
Ik wil niet langer de onmacht bij mijn kind zien en wil nu starten met een traject!
COACHING!​
​​​
Bij kinderpraktijk Twistering wordt er gewerkt met de talenten en de uitdagingen van een kind. Het gedrag wat een kind laat zien is veelal een signaal dat het even niet zo lekker gaat. Een kind bezit van nature veel talenten die het kan inzetten om weer met een positief gevoel naar school te gaan.
​
​Tijdens de begeleiding ga ik samen met jullie kind, jullie als ouders en waar nodig met school ontdekken waar het "signaalgedrag" vandaan kan komen. Dit doe ik veelal aan de hand van bewegen, creatieve, en actieve werkvormen, spelletjes, spelen, binnen en buiten. Hierbij sluit ik aan op de interesse en talenten van jullie kind. Doordat kinderen met deze activiteiten kunnen ontspannen lukt het om te kijken welk signaal ze met hun gedrag afgeven.
​​
Mijn ervaring leert dat veel van de signalen die afgegeven worden zijn oorsprong vindt bij de manier van prikkels verwerken. Aandacht voor prikkelverwerking staat dan ook tijdens de trajecten centraal.
​
Voor het aangaan van een coachingstraject is het belangrijk dat er een klik is tussen mij, jullie kind en jullie als ouders. Om te kijken of deze klik er is bied ik gratis Kennismakingsgesprekken aan, deze kun je hier reserveren.
​
Denk jij vaak "het is een fase",
maar merk je dat dezelfde fase vaker terug keert...
Wacht dan niet langer en boek een gratis kennismaking.
Samen gaan we ontdekken hoe jullie definitief
kunnen zeggen "Het WAS een fase".
VOOR SCHOLEN!​
​
Steeds vaker hoor en zie ik om mij heen dat kinderen op school vastlopen. Ze gaan met tegenzin naar school, leren gaat niet zoals gehoopt, het is moeilijk om aansluiting te vinden en te houden bij leeftijdsgenootjes, ze komen moe van school af. Veelal komt dit tot uiting in signaalgedrag, gedrag dat als lastig of niet passend wordt ervaren.
​​
Verschillende oorzaken kunnen ten grondslag liggen hieraan. De lesstof is te makkelijk of te moeilijk, er zijn teveel prikkels in de klas, er is een achterstand door ziekte of het onvoldoende beheersen van de taal, er is een tekort aan uitdaging, er wordt gepest, de leerkracht zit niet lekker in zijn vel, de prikkelverwerking verloopt niet fijn (ADHD, ASS, ADD), er is thuis onrust (bijv. scheiding, geldzorgen, ziekte, andere cultuur enz.).
​
Ik kan de school en leerkracht hierin ondersteunen. Ik denk mee in oplossingen die op individuele basis of school overstijgend helpend kunnen zijn. Desgewenst is het mogelijk om een observatie op school uit te voeren, kinderen op school te begeleiden, contact of tussenpersoon zijn voor school en/ of ouders.
​
Wil je als school of ouder meer informatie in wat ik voor jullie kan betekenen, plan dan nu een gratis kennismaking in.